به گزارش مشرق، سید جلالالدین عارفیان معاون امور یارانههای مستقیم سازمان هدفمندسازی یارانهها به برخی از پرسشهای مردم در باره هدفمندی یارانهها پاسخ داد.
1- پرسش در مورد سرپرستان خانوار که با وجود طی کردن همه مراحل ثبت نام، پیامک و کد رهگیری از سازمان هدفمندی دریافت نکردهاند، چه کنند؟
در خصوص تأخیر در دریافت پیامک مربوط به کد شناسایی به برخی خانوارها مشاهده جمله «ثبتنام شما با موفقیت انجام گردید» پس از ثبتنام و تایید نهایی، به منزله ثبت نام در سامانه رفاهی بوده و بعدا پیامک به شماره تلفن همراه مندرج در فرم ثبت نام ارسال خواهد شد. اما در صورت عدم دریافت پیامک بایستی پس از اتمام این مرحله از ثبتنام، جهت اطلاعرسانی بعدی از سوی سازمان هدفمندسازی یارانهها منتظر بمانند.
2- در خانوادهای که زن و شوهر هر یک مالک سه دانگ از منزل مسکونی هستند، در مورد تملک ملک مسکونی چگونه باید علامت زده شود؟
در این صورت زن و شوهر مالک محسوب شده و باید هرکدام جداگانه مالکیت خود را اعلام نمایند. بدیهی است با توجه به بانکهای اطلاعاتی موجود در سازمان هدفمند سازی یارانهها و نیز شماره تلفن مندرج در فرم ثبتنام مجدد، اطلاعات تکمیلی اخذ و در صورت لزوم راستی آزمایی انجام خواهد شد.
3- در خصوص معلولانی که در مراکز بهزیستی نگهداری میشوند، آیا یارانه به آنها تعلق میگیرد یا خیر؟ اگر تعلق میگیرد، متولی آن چه کسانی هستند؟
فرد تحت پوشش سازمان بهزیستی کل کشور در صورتی که در مرحله اول ثبتنام نقدی تحت سرپرستی ولی قانونی خود در پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار مرکز آمار ایران ثبتنام نموده باشد، مانند سایر هموطنان میتواند از طریق سرپرست قانونی خود ثبتنام مجدد را انجام دهد.
فرد تحت پوشش سازمان بهزیستی کل کشور که فاقد سرپرست بوده، اما به دلیل توانایی جسمی و ذهنی، به عنوان سرپرست خانوار شناخته شود و در مرحله اول ثبتنام یارانه نقدی، به عنوان سرپرست در «پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار» مرکز آمار ایران، ثبتنام نموده باشد، در حال حاضر نیز میتواند ثبتنام مجدد را انجام دهد.
افراد فاقد سرپرست دارای هویت و افراد فاقد سرپرست بدون هویت که تحت پوشش سازمان بهزیستی کل کشور قرار دارند، طبق ماده (9) آئیننامه اجرایی ماده (7) قانون هدفمند کردن یارانهها و دستورالعملهای مربوطه، یارانه مرحله اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانهها را با واسطه سازمان بهزیستی کل کشور از سازمان متبوع دریافت نمودهاند. بدیهی است در مرحله دوم نیز به همان روش اقدام خواهد شد.
1- پرسش در مورد سرپرستان خانوار که با وجود طی کردن همه مراحل ثبت نام، پیامک و کد رهگیری از سازمان هدفمندی دریافت نکردهاند، چه کنند؟
در خصوص تأخیر در دریافت پیامک مربوط به کد شناسایی به برخی خانوارها مشاهده جمله «ثبتنام شما با موفقیت انجام گردید» پس از ثبتنام و تایید نهایی، به منزله ثبت نام در سامانه رفاهی بوده و بعدا پیامک به شماره تلفن همراه مندرج در فرم ثبت نام ارسال خواهد شد. اما در صورت عدم دریافت پیامک بایستی پس از اتمام این مرحله از ثبتنام، جهت اطلاعرسانی بعدی از سوی سازمان هدفمندسازی یارانهها منتظر بمانند.
2- در خانوادهای که زن و شوهر هر یک مالک سه دانگ از منزل مسکونی هستند، در مورد تملک ملک مسکونی چگونه باید علامت زده شود؟
در این صورت زن و شوهر مالک محسوب شده و باید هرکدام جداگانه مالکیت خود را اعلام نمایند. بدیهی است با توجه به بانکهای اطلاعاتی موجود در سازمان هدفمند سازی یارانهها و نیز شماره تلفن مندرج در فرم ثبتنام مجدد، اطلاعات تکمیلی اخذ و در صورت لزوم راستی آزمایی انجام خواهد شد.
3- در خصوص معلولانی که در مراکز بهزیستی نگهداری میشوند، آیا یارانه به آنها تعلق میگیرد یا خیر؟ اگر تعلق میگیرد، متولی آن چه کسانی هستند؟
فرد تحت پوشش سازمان بهزیستی کل کشور در صورتی که در مرحله اول ثبتنام نقدی تحت سرپرستی ولی قانونی خود در پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار مرکز آمار ایران ثبتنام نموده باشد، مانند سایر هموطنان میتواند از طریق سرپرست قانونی خود ثبتنام مجدد را انجام دهد.
فرد تحت پوشش سازمان بهزیستی کل کشور که فاقد سرپرست بوده، اما به دلیل توانایی جسمی و ذهنی، به عنوان سرپرست خانوار شناخته شود و در مرحله اول ثبتنام یارانه نقدی، به عنوان سرپرست در «پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار» مرکز آمار ایران، ثبتنام نموده باشد، در حال حاضر نیز میتواند ثبتنام مجدد را انجام دهد.
افراد فاقد سرپرست دارای هویت و افراد فاقد سرپرست بدون هویت که تحت پوشش سازمان بهزیستی کل کشور قرار دارند، طبق ماده (9) آئیننامه اجرایی ماده (7) قانون هدفمند کردن یارانهها و دستورالعملهای مربوطه، یارانه مرحله اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانهها را با واسطه سازمان بهزیستی کل کشور از سازمان متبوع دریافت نمودهاند. بدیهی است در مرحله دوم نیز به همان روش اقدام خواهد شد.